Monday, March 10, 2008

comemorare 25 de ani Buzau

5 comments:

Doctoru said...

am o intrebare la care nu ma astept sa primesc raspuns: cand am ajuns la buzau in toamna anului 1983 ni s-a spus ca generalul bastan murise in urma unui infarct (desi abia recent am aflat la ce data). zvonurile erau insa altele: se vorbea ca facuse parte dintr-un grup care pusese la cale o lovitura impotriva regimului lui ceausescu, insa membrii acelui grup fusesera desconspirati si asa si-au gasit sfarsitul. este adevarat?

marius said...

din ce aeronava a executat saltul? Este omologat?

Dolby I said...

Eu am trecut prin Crang (UM 01847) prin 1987 ca TR-ist. Legenda lui Bastan Grigore era inca foarte vie, mai ales datorita saltului cu fiul in brate.

Ca efect direct al acestei legende, contingentul nostru a executat salturi si s-a brevetat in proportie de 100%. Mai mult decat atat, era bataie si pe salturile suplimentare.

Mi se pare extrem de ciudat ca in 2010 inca nu se cunosc cu exactitate imprejurarile in care a murit un general roman.

In alta ordine de idei, aduc aici un omagiu celor 12 parasutisti prabusiti cu AN-2 (Tuzla - iulie 2010). Acestui tip de avion colegii ii spuneau "cosciug zburator". Este un aparat care scartaie (la propriu, inca din '87...) in viraje si traiesti senzatia ca se va dezmembra. Sunt sigur ca generalul Bastan nu ar fi acceptat exercitii cu AN-2 in anul 2010.

M-am bucurat mult sa descoper ca exista acest site. Cu respect.

pst36 said...

Referitor la vorbele lui Dolby...."legenda" saltului lui Bastan cu baiatul in brate am auzit-o chiar din spusele baiatului...adica Col.Bastan ca nu este reala...si in legatura cu avionul AN2 ca i s-ar spune "cosciug zburator" nu stiu de unde si pana unde vorba asta, pt ca din cate stiu este primul accident de acest gen si de cate accidente am auzit a fost din vina pilotilor(au intrat in fire de inalta tensiune sau in pomi), ai dreptate scartaie din toate incheieturile, dar niciodata nu mi-a fost frica de avion..pana acum(si nu este doar parerea mea), ca acum mi-a zdruncinat un pic increderea...si pt Marius, Bastan a facut saltul in '70 dintr-un AN-24T.

Dolby I said...

Foarte pe scurt pentru pst 36:

Salut :o)

1. - Se spune ca legendele contin (doar) un sambure de adevar. Eu am intrat in contact cu legenda Bastan, nu cu familia domnului general. Indiferent de adevarul istoric, eu voi continua sa povestesc legenda. Legendele si exagerarile continute de acestea au si ele insemnatatea lor.

2. - AN2 era denumit "cosciug zburator" de catre intregul meu contingent, din cauza scartaieturilor jenante si a zgomotului de tractor scos la arat (nu la zburat). Nu frica sau nestiinta au condus la acesta porecla. Pur si simplu asa ii spuneam din amuzament, intrucat ne lasa senzatia a ceva vechi, bun de casat. In anii 80 era o gluma. In 2010 a incetat sa mai fie. Raman la parerea ca AN2 era depasit moral inca din anii 80.

3. - Eu am facut 7 salturi mari si late (5 licenta + 2 de placere, la insistentele mele). Insa stiu de la ofiteri cu sute de salturi, ca si ei simteau frica inainte de salt. De la acesti maestri experimentati stiu ca cei care nu simt frica inainte de salt fie mint, fie sunt nebuni. :o)

Desigur, una este sa ai frica, alta este sa o arati si alta sa fii paralizat de aceasta. Eu am avut frica de fiecare data, dar am sarit "cu ochii deschisi" si am respectat lucid, pas cu pas, regulamentele in vigoare atunci.

Prin urmare, porecla de "cosciug zburator" este exclus sa fi fost generata de frica. Daca cumva asta era una dintre concluziile postului dvs... :o)

Va doresc numai bine.